zaterdag 18 februari 2012

Tekeningen geïnspireerd op andere afbeeldingen

Soms vind ik het leuk om een tekening te maken geïnspireerd op een andere afbeelding. En ik ben niet de enige die dat leuk vindt. Er zijn blogs en sites die speciaal daarover gaan. Zo is er het Draw Serge blog met allemaal tekeningen van Serge Gainsbourg. Daarop is een tekening van mij te vinden die ik maakte naar Gainsbourgs geweldige plaat L'histoire de Melody Nelson.

Zo is er ook het Repaneled blog. Hierop staan plaatjes uit strips, nagetekend door andere tekenaars, vaak in een heel andere stijl. Hiervoor heb ik eens een klassiek plaatje uit Luke Cage, Power Man hertekend.

En dan gebruik ik ook nog regelmatig andere afbeeldingen ter inspiritatie. Zo heb ik mij voor dit portret laten inspireren door Miles Davis' You're Under Arrest.


En op deze pagina uit mijn hoofdstuk van het Sint Maartenstripboek heb ik mij voor een plaatje laten inspireren op het schilderij van Delacroix De vrijheid leidt het volk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten