woensdag 9 mei 2012

Het Boek Van Violet En Dood

Gerard Reve wilde, en ik parafraseer, een boek schrijven dat alle andere boeken overbodig maakte (behalve de Bijbel, Gods Woord, en het telefoonboek), een boek van het violet en de dood. Omdat mij dat ook wel een lovenswaardig streven leek, heb ik ter inspiratie Reve's Het Boek Van Violet En Dood gelezen. En ook maar Nader Tot U herlezen, want daarin wordt dat Boek genoemd. Net als in Op Weg Naar Het Einde. En heette Moeder En Zoon niet eerst Het Boek Van Het Violet En De Dood? Ook maar lezen dan. En zo ben ik mijn oorspronkelijke plan een beetje uit het oog verloren en lijk ik de volledige Gerard Reve wel aan het lezen. Tot mijn verbazing, want meestal heb ik na drie boeken van dezelfde auteur wel genoeg van diens werk. En al helemaal van Nederlandse auteurs (meestal heb ik na één boek van een Nederlandse auteur er al genoeg van). Maar van Reve dus nog niet. En Het Boek Van Violet En Dood inspireerde me zelfs nog tot een tekening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten