vrijdag 1 februari 2013

Gelezen in januari 2013

Geen Gerard Reve? Nee, geen Gerard Reve. Het laatste deel van zijn biografie had de bibliotheek nog niet en hoewel interessant vind ik die biografieën niet goed genoeg om ze te kopen. Wel heb ik de biografie gelezen van Jean Dulieu, de maker van Paulus de Boskabouter. Of biografie... zeg maar de afrekening met hem door zijn dochter, die dit boek geschreven heeft. Ook een Paulusboekje gelezen. Maar zoals ik al eerder zag bij een tentoonstelling van Dulieu's werk, meestal is het kitsch en zelden stijgt het uit boven het niveau 'voor de kindertjes gemaakt'.
Verder twee humoristische klassiekers gelezen, Baron von Münchhausen en Gulliver's travels, en die zijn nog steeds grappig. Geen dijenkletsers, maar wel goed voor een glimlach. En dan heb ik nog een aantal bundels met stripklassiekers gelezen: Krazy Kat, Uncle Scrooge (Oom Dagobert) en Jack Kriby's Fourth World. Allemaal helemaal te gek. Ik verheug me nu al op de volgende bundels van deze strips (Big Barda heb ik wel raar getekend, zo zonder kin. Jack Kirby tekende wel altijd rare gezichten, maar toch ook weer niet zo vreemd).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten