maandag 29 september 2014

Platenmeisje

Onlangs zag ik een aankondiging van een platenbeurs met een hele fraaie tekening van Kim Duchateau. Een leuk meisje (type Frans zuchtmeisje) dat plaatjes draaide. Stiekem waren die platen allemaal LP's die voor Kim zelf van invloed zijn.

Dat wilde ik ook wel eens doen. Maar terwijl ik aan het schetsen was, besloot ik het meisje te veranderen in zo'n psychelische dame, zoals die altijd op de CD's van Outkast staan. Daarmee een soort brug slaand van de eerste LP's die mij gevormd hebben naar meer contemporaine muziek.
Vandaar dat de vrouw in kwestie groen met rood haar is.

Mij viel het trouwens op dat de hoezen van mijn drie belangrijkste platen allemaal zwartwitfoto's bevatten, al hebben Mother's Milk van the Red Hot Chili Peppers en Elvis Presley van (jawel) Elvis Presley wel gekleurde letters. Toeval? Hou ik stiekem meer van zwartwitfotografie dan ik voor mezelf wil toegeven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten