maandag 17 november 2014

Postkoetsovervallen in Soesterberg

Een leuk project waar ik in september aan werkte, was een serie workshops voor Kunst in Soesterberg, via Idea in Soest.

Soesterberg, halverwege de weg tussen Amsterdam en Arnhem, werd in vroegere eeuwen geteisterd door struikrovers die de postkoetsen overvielen. Hierover was al een hoorspel gemaakt.
 

Dit hoorspel had ik bewerkt tot een stripscenario. Dat scenario werd in een paar workshops uitgetekend door een groep kinderen uit Soesterberg die mijn workshops volgden.
 

Ik had ook de hoofdfiguren ontworpen zodat die niet al te veel van elkaar zouden verschillen. Niet iedereen hield zich daar al te strak aan, maar dat vind ik ook niet zo erg. Eigenlijk heb ik dat liever dan dat ze mijn voorbeelden gaan natekenen (wat ook wel gebeurde).
 

De foto's van de strip zijn niet geweldig. Gelukkig is de strip nog te bewonderen op de eerste verdieping van Idea in Soest.

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten